Ukrajina 2006
Přes Zlín na přechod Střelná, odtud do Žiliny a nezvykle utrmácení kempujeme na břehu Liptovské Mary. Ujeli jsme pouhých 290 km. Je to ostuda. Stydíme se.
6. 7. 2006 – den druhý
Za kuropění už
jsme zase v sedlech a po domluvě přes SMS si dáváme scuka s
VanBerrockem a Katschou na benzince v Michalovicích. Tlachy
tlach, šťastnou cestu a frčíme směr hranice. Přes Slováky
přelejzáme díky předjetí kolony poměrně rychle a snadno, na
ukrajinské straně je to horší, vyplňování několika formulářů a
kontroly všeho možného mají jen jediný výsledek: vím, že jsem
doma nechala mast proti vlkům :-))
Jedeme po
hlavním tahu směrem na Mukačevo.
Asfalt je bezchybný, ovšem zážitek nulový. Kvůli tomu na Ukrajinu nejedu. Ve vesničce Nyžnij Bystrij sjíždíme na místní komunikaci – nádhernou gruntovku - a po této pro nás naprosto luxusní cestě se šplháme nějakých 10 km do vršků, přejíždíme mosty o kterých netušíme, jestli nás vůbec unesou, brodíme mělké brody.
7. 7. 2006 –
den třetí
Ráno nás nečekaně přichází pozdravit domorodec, je milý a zvědavý, jako všichni, se kterými se setkáváme a stejně jako všichni ostatní se objevuje a mizí naprosto nepozorován. Dnes chceme vyzkoušet štěstí a schopnosti své i našich strojů a pokusit se projet trasu Koločava - Komsomolsk. Tu trasu, z níž Awiu na GS 1150 a Andreje na BIGu odvážel Kamaz… My máme větší štěstí na počasí, vypadá to, že nepršelo už několik týdnů.
Míříme ke
Koločavě po hřebenech hor, cestičkami, které by pro silniční
motocykly nejspíš vůbec nebyly sjízdné. My si je však nadmíru
užíváme, kocháme se nádhernými panoramaty, pod koly chvíli
skřípe písek, chvíli šustí tráva, chvíli odletují kameny…
Báječné dopoledne.

Koryto rozryté valící se vodou a těžkou technikou raději ani nevidíme a po vrstevnicích se spouštíme zase dolů do údolí. Kličkujeme mezi krávami a poprvé se v jedné zapomenuté kaluži lopotíme se zapadnutou motorkou.
|
Pouze majitelka plotu – stará mrňavá bába s monoklem jak pěst pod pravým okem – se moc nesměje. Soudě podle gestikulace a uširvoucího ječení, moc se jí studie rozšíření cesty nezamlouvá. Mezi námi, nevím, jak by se mi líbilo, kdyby se mi nějaký Ukrajinec vyvalil se svým Dněprem přes plot do zahrádky. Rudy staví plaňky skoro do původního stavu (doufáme, že udrží pohromadě) a ječící bábě tiskne do ruky 10 hřiven. Tímto považujeme intermezzo za ukončené a upalujeme pryč.
Zkratka nás vyplivne u cesty, kde se z hlubokých kolejí
vykopával se svým GS 1150 Awia. Jedeme vedle kolejí po vyšlapané stezce v trávě.
Od křížku se dáváme cestou vpravo (to pro ty, kdož tam byli) a
za pár metrů se musíme rozhodnout: pokud tento trhák dolů
sjedeme, už se nahoru nedostaneme. Podobný trhák, který jsme
před chvílí vyjeli, teď bychom měli sjet, jenže dole končí ostrou zatáčkou před potokem a tedy pro cestu nahoru není žádný rozjezd.
Jdeme prozkoumat cestu dál a ač nevypadá nijak jednoduše,
někam vede. Pokračujeme.
Ze stráně nad
námi na nás volají dva čeští motorkáři a mávají helmami nad
hlavou. Na tu výšku a dálku je špatně rozumět, zachytáváme jen
tolik, že přijeli potokem. Koukáme na něj, netváří se nijak
nebezpečně, je mělký, sem tam kamen a cesta v něm není delší než
50 m. Rudy jde pro jistotu na obhlídku a když se vrací, má čelo
samou vrásku. Z potoka se po pár metrech vyskočí do vyschlého
koryta, pak přes brod zase na cestu, ale potom už není jiná
možnost než pokračovat potokem. Bohužel však dva boční přítoky o
kousek níž mění potok v horskou bystřinu s kameny i proudem o
poznáním větším, než nahoře. Hlavou se nám honí myšlenky CO TEĎ?
Zpátky nemožno, do řeky se nám nechce… Zbývá poslední možnost –
cesta vinoucí se do stráně vedle potoka. Vydávám se na průzkum.
Jdu asi půl hodiny po točité travnaté cestě (tímto ze srdce
děkuji výrobci mx bot Gaerne RX2 za to, že se v nich dá ujít
solidní flák cesty bez újmy na zdraví) a dostávám se nad Rudyho
do míst, odkud nám mávali ti dva. Využívám průrvy v prudké
stráni a zkracuju si cestu horolezeckou vložkou po břidlicové
drti. I tohle moje boty zvládají na výtečnou.
Vyjíždíme nahoru
a na pěkném plácku s krásným výhledem do údolí pod námi
rozbíjíme tábor, máme všeho po krk.
Majitele Caponorda nepotkávám ani na zpáteční cestě, je nejspíš ve vesnici a shání pomoc, protože za pár hodin se z oněch míst ozývá zvuk hrabající se motorky a pokřikování několika mužských hlasů.
8. 7. 2006 – den čtvrtý
Jsem vzhůru už před šestou, spouštím se opět průrvou dolů a hodlám projít řekou až do Komsomolsku. Jdu potokem, pak po cestě, opět potok, opět cesta, brod, cesta, řeka, řeka, cesta, řeka, řeka, cesta, brod, Komsomolsk. Asi 2 km. Po návratu hlásím dobrou zprávu: projedem. Budou to nejdelší 2 km v našem životě, ale projedem. Tedy, Rudy projede. Já svoji motorku přes více než polovinu cesty nedostanu, nemám ani sílu ani výšku nezbytně potřebnou k bezpečnému manévrování na kluzkých kamenech v řece.
Je přesně 8.00,
když stojíme na břehu potoka. Tak VPŘED!
Co můžu, projedu sama,
ale na mnoha místech se Rudy kousek po kousku kouše řekou, aby
po 100 m svoji motorku odstavil a to samé absolvoval s mojí.
Pomáhám mu aspoň tak, že jdu před ním a odstraňuju nebezpečné
kameny a hledám nejsjízdnější cestu. Často doluju vzpříčený
kámen přímo zpod motorky nebo pomáhám držet balanc, když Rudymu
uklouzne noha. Míjí nás skupinka českých turistů pochodujících v
protisměru a nevěřícně tahají foťáky.
KONEČNĚ! Obě motorky stojí ve vyschlém zákrutu, před námi je poslední brod a za ním už jsou vidět první ohrady Komsomolsku. Jsme utahaní jak psi, v botách máme jak v pařeništi, koupeme se ve vlastním potu a krk mám spálený od slunka.
Řekla bych, že Rudy je první motorkář, který dokázal projet tyto poslední 2 km za 2 hodiny na 2 moto současně a bez jediného odložení.
Za mostem, ze kterého šel strach, ale který nás už definitivně oddělil od řeky, z nás padá veškerá únava a stres, jsme vysmátí a je nám fajn.
Komsomolsk je vesnice dlouhá od nevidím do nevidím, od kol odletují kameny a KAMAZ má vždycky přednost :-). Na hlavní silnici dáváme oddech, ale již po hodině poklidné jízdy na asfaltu volíme raději lehký offík a několik desítek kilometrů uháníme po kamenité cestě v horách.
9. 7. 2006 – den pátý
Ráno se v ledové řece myjeme od hlavy k patě a asi už stárnu nebo co… prostě se mi to nezdá tak příjemné „adventure“ jako loni :-)).
Ještě nepříjemnější než křeče v nohou z ledové vody je fakt, že postrádám kartu do foťáku. Při sjíždění řeky jsem svůj Olympus nechtěně vykoupala, takže baterky a kartu jsem hned vytáhla a nastrkala do kapes ledviny. Baterky jsou, karta nikoli. Mohla jsem ji vytrousit na dvou místech, při svačině. To vzdálenější je od nás 130 km. Vracím se s Rudym do průsmyku, který slouží jako tržnice pro turisty, já zůstávám a Rudy se vydává na záchrannou akci. Po 2 hodinách přichází sms „mám u tebe cigára a panáka“. Opravdu plesám nezměrnou radostí. Kousek ode mě zastavuje skupina 6 motorkářů z různých koutů naší republiky na různých strojích a příjemně tlacháme asi hodinu. Poté odjíždějí zdolat stejný cíl jako my – Krym. Rudy přijíždí po další hodině, hned pokračujeme dál, najíždíme na hlavní tah a svižně to střiháme na jihovýchod. Pár desítek kilometrů se s námi veze místní motorkář na zánovní CBR 600F bez SPZ. Nejspíš tohle zánovní a docela pěkně přestavěné CeBRo chybí někomu na západ od Ukrajinskch hranic…
Při hledání noclehu si dáváme příjemný offík přes několik vesnic a stan rozkládáme v hájku ve vysoké trávě v mračnu krvežíznivých komárů.
10. 7. 2006 – den šestý
Míříme do Oděsy, ale ne po hlavních tazích, ale po silničkách podél moldavských hranic. V čisté přehradě se koupeme, v obrovském „hlínolomu“ bloudíme… Silnice příšerně smrdí rozteklým térem, vede jen rovně, kolem pusto a prázdno, vedro na padnutí. Nic moc záživného se za celý den nestane.
Občas nás cestáři mile/nemile překvapí opravou silnice... Toto je odstávka jednoho pruhu s opravou druhého pruhu současně :-))
Až večer nás při
kempování u řeky děsí asi 150-ti hlavé stádo krav. Vyhlídli jsme
si totiž místo, kde se nejspíš krávy chodí k vodě napít. Stádo
se rychle blíží a my bleskově stavíme motorky do co možná
nejbezpečnějšího místa a doufáme, že kráva rozezná stan od trávy
a nepohrne si to přes naše přístřeší. Máme kliku, pohaněč vede
krávy rovnou domů bez nápojové mezistanice. Míjí nás o pár metrů.
11. 7. 2006 –
den sedmý

Po neskutečně nudné highway se blížíme do Oděsy. Tak rovnou a prázdnou dálnici jsem ještě neviděla. Tlumiče se ani nehnou, předjíždět není co. Ovšem usnout nemůžete ani na chvíli. Přechod pro chodce je na této dálnici běžná záležitost. Cyklisté nebo i traktor u středových svodidel jedoucí v protisměru také. Kolona vlekoucích se kombajnů jakbysmet. Nadjezdy a podjezdy neexistují, otáčení do protisměru na vyznačených místech povoleno. Zkrátka 230 km nevycházíme z údivu.
Přijíždíme do Oděsy v pravé poledne, takže už na předměstí se plahočíme na jedničku. Vzdáváme proto úmysl zajet do centra a po obchvatu prcháme za město. Na kamenito-písčité pláži dáváme oddych a první koupel v moři. Plaveme mezi medůzami, sbíráme první škeble. Opět nás čeká nudná silnice do Mykolaeva. Mám sto chutí to zapíchnout a jet domů.

Na křižovatce ve městě Rudy z ničeho nic sjíždí ke kraji, vztekle mrská rukavice za budíky a oznamuje prasknutí spojkového lanka. Toho lanka, které jsme s sebou chtěli vzít a nakonec nevzali. Po rozborce se ukazuje, že s tím nejde dělat nic jiného, že dát nové. Ale kde ho vzít, na Ukrajině? Očumující domorodec se ochotně ujímá řešení našeho problému, vede Rudyho nejdřív do nedaleké autoopravny a po neúspěchu s ním nasedá do auta a odváží ho do motoservisu. Já čekám u motorek a společnost mi dělá toulavý psík. Po hodině přijíždí nejen Rudy, ale s vozejkem i servisák, Hammíka nakládají a společně jedeme na druhý konec města do jeho servisu. Servis… Plechová bouda s vyskládaným nářadím na podlaze, venku dva skůtry, jedno CB450 (14-ti letého syna majitele motoservisu), jedna CB 1000 a jeden Intruder. Všechno dovoz rovnou z Japonska, dle nálepek psaných rozsypaným čajem. Tři hodiny se pokoušejí napasovat zdánlivě nenapasovatelné lanko a nakonec se daří. Servisák opravdu umí, je vidět, že mu to zapaluje a ví si rady i tehdy, když už Rudy jen odevzdaně kroutil hlavou, že tohle nepůjde.
Nechce ani hřivnu,
je rád, že nám mohl pomoci. Dává nám malou brožurku – mapku
všech motoservisů na UA a prosí abychom se hned ozvali, jestliže
bude ještě nějaký problém. Rádi slibujeme.
Vyjíždíme z města najít místo pro stan, předjíždí nás zánovní Ford a v něm nadšeně mávající mladý pár. Máváme taky a pouštíme je z hlavy. Po pár kilometrech ale Ford stojí na krajnici a ti mladí na nás mávají a žádají o zastavení. Opět bude družba. Dívka kolem 22 let velmi dobře zvládá angličtinu a její přítel zase velmi miluje BMW. Fotí se s námi a jejich přemlouvání, abychom jeli přespat k nim, nenecháváme dlouho bez odezvy. Už za tmy parkujeme v garáži jejich rodinného domku v klidné ulici města Kherson, dáváme si sprchu, přijíždí další mladý pár a až do půlnoci v kuchyni u piva vykládáme co je u nich, co u nás. Oxana se svěřuje, že pracuje jako manažerka v lodní společnosti a vydělává 100 USD měsíčně a její přítel Denis jako automechanik má o něco málo víc. 100 USD je zhruba 500 hřiven. Pro porovnání – chleba 1,15 hř, litr B95 4,15 hř, 20 dkg tvrdého sýra 4 hř, krabička cigaret 2 hř. Ptáme se, jak s tím může vyžít. Tónem, který vysvětluje všechno, nám říká, že její táta je námořník. Vidí ho 2 x za rok, ale vydělává peníze. Asi tolik peněz, že může mít nejluxusnější mobil i foťák.
Při pohledu na nástěnné hodiny zjišťuju, že již jsme v jiném časovém pásmu, mají tam o hodinu víc. Po půlnoci jejich času tedy jdeme na kutě. Po dlouhé době zase do postele.
12. 7. 2006 - den osmý
Oxana a Denis
nás vyprovázejí autem až za město, společně se fotíme, oni
odjíždějí zpět do práce a my po několika hodinách příšerně nudné
jízdy platíme taxu 10 hřiven za osobu jako turistický poplatek –
vzdušné na vjezdu na Krym. Fouká šílený boční vítr až mám pocit,
že levou stranu pneumatik budu mít sjetou o poznání víc než
pravou, kolem jen placka, placka, placka… sem tam keř, sem tam
kamion. Silnice se před námi leskne ve slunečním žáru až za
horizont a v dohledu není žádná zatáčka. Jestli by někdo rád
projel Route 66 a nemá na letenku, ať si zajede na Ukrajinu,
respektive kamkoli do Ruska. Silnice rovné jako když střelí jsou
jejich specialita. Tachometr ukazuje 45 km bez zatáčky. Pak se
jedna objeví, táhlá tak, že ji ani nezaregistruju a zase jedeme
nespočet kilometrů jen rovně. Na rauch pauze pouštím z úst
taková slova, která jinak nemám ve zvyku používat a vyslovuju
přání „vy… kašlat se na celej Krym a jet domů“. Leč přesto
pokračujeme v cestě dál na jih. Jedeme podél pobřeží, ale moře
skoro není vidět, kvůli bočnímu větru pendlujeme mezi krajnicí a
středovou čárou a já osobně lituju každé takto promarněné kapky
benzínu. Kempujeme v akátovém hájku (nic jiného než akáty zde
téměř neroste) a postavení stanu v tom větru je nadlidský výkon.
Jediná výhoda toho fičáku je, že nás neotravuje jediný komár či
muška. Zato jsme padli do oka mladému sýčkovi. Přistál, či spíše
spadl nám metr od dveří stanu a nejméně hodinu na nás koukal. My
koukali na něj a když nic neříkal, šli jsme spát.
13.7. 2006 – den devátý
Vítr fouká i ráno, což je opravdu příjemné zjištění. Zkracujeme si cestu na silnici přes pole, blbneme v písku a opět podél pobřeží upalujeme do Sevastopolu. Poněkud ospalé a klidné město na to, jak jsem si ho představovala. Možná to ale bylo tím, že jsme do něj vjeli časně z rána. K přístavům nás stráž v uniformách Pepka námořníka nechce pustit, neboť se jedná pouze o armádní přístavy. Nu což, ať si je nechají.
Konečně se placka pomalu začíná vlnit a zvedat v mírné a později strmější kopečky. Projíždíme Jaltu a dostáváme se až do městečka Hurzuf. Tak nějak nás tahle cesta ničím neoslňuje, vracíme se před Jaltu a vyjíždíme úzkou silničku plnou ostrých serpentin až před sedlo Nikits kyi, kde nás zastavuje replika hradního nádvoří a hlavně bytelná dřevěná brána. Dál je projet i projít zakázáno. Od domorodce se dozvídáme, že se jedná o jakousi přírodní rezervaci s populací jelenů, které jezdil střílet i Husák s Brežněvem. Jestli něco trefil jsme se nedozvěděli.
Opět projíždíme Jaltou, tentokrát se zastávkou v trafice. Vysvětlit prodavačce, že chci pohlednici, je úkol vskutku přetěžký, zvlášť, když nikde žádné pohlednice nevidím. Po několika dlouhých minutách, kdy nad mým přáním dává dohromady hlavy několik náhodných kolemjdoucích, jednu slečnu osvítí duch Svatý a konečně padá to správné slovo. Kupuju několik pohledů, které ovšem zůstaly neodeslány, jelikož jsme za celou cestu přes Ukrajinu nenašli jedinou poštu.
Za Jaltou opět
odbočujeme do hor na cestu do „Crimean Grand Canyon“. Asi půl
hodiny stoupáme serpentinami za neustálého řazení 3-2-3-2, v
závěru už řadíme pouze 1-2-1-2. Levé zatáčky se dají projet na
dvojku, ale do pravých řadíme za jedna a modlíme se, aby auta
před námi nezůstala stát, protože v průběhu ostré zatáčky
zdoláváme hodně přes jeden výškový metr a chvíli mám pocit, že
jedu hlavou dolů.
Jako zběhnuvší rajťák jdu okouknout osedlané koně a nabídce projet se na hnědé kobylce Ladě za 30 hřiven na konec louky a zpět neodolávám. Kobylka jde pouze tak rychle, jak rychle jde vedle nás náš průvodce, ač se snažím ji popohnat jak mi moje 20-ti letá praxe stačí. Ovšem znám koně pro turisty a nemám Ladě nic za zlé, celý den čekat na slunci a nosit na hřbetě každou chvíli jinýho troubu není zrovna život, o jakém snila jako malé hříbátko. Když se vracíme, průvodce se rozeběhne, s ním i Lada, kousek klušeme a na pár metrů se mi daří přimět ji do cvalu. Má příjemné chody, ovšem dřevěné sedlo by za půl hodiny udělalo z mého těla sekanou.
Dole u moře, těsně po poledni, padá rozhodnutí otočit k domovu. Po hlavních tazích ještě týž den s lehkým srdcem opouštíme poloostrov Krym a za tmy stavíme stan na písku vedle silnice, kryti akátovým houštím.
Vstáváme před šestou a přímou čarou mířeme přes Mykolaiv, Pervomaisk, Uman a Vinytsiu ke slovenským hranicím. Při zastávce v malém městečku se opět dáváme do řeči s místními dělníky (hrdě ukazují na zlato-modrý kostel, který právě staví) a ti se nestačí divit, že jsme na Krymu pobyli jeden den a už jedeme zpátky. Na otázku, co bychom tam měli dělat déle, odpovídají: „šašlik + pivo, šašlik + pivo a more“. Pro ně je asi dovolená na Krymu celoživotní sen…
Za deště, na rauchpauze, u nás zastavuje Yamaha XJ900 a s mladým párem vracejících se krajanů také z Krymu trávíme příjemnou hodinku povídáním. Oni odjíždějí do města Khmelnytskyi hledat hotel, my odjíždíme hledat místo pro stan. Vzhledem k vytrvalému dešti to není věc snadná, neb z každé polní cesty je bahnitá řeka. Nakonec se daří až těsně před Ternopilem, opět pár metrů od silnice za akáty. Za ten den máme najeto 600 km po zoufale nudných silnicích a dálnicích s vyjetými kolejemi a dírami a hrby takovými, že mít cokoli jiného než enduro, nedala by se držet ani naše rychlost 120 km/h.
15. 7. 2006 – den jedenáctý
Probouzí mně nepříjemný pocit mokra. Silný vítr opírající se do stanu nám připravil ve stanu slušnou ranní koupel. Bleskově balíme mokré spacáky, oblékáme navlhlé oblečení, soukáme se do nepromoků a po odborné obhlídce a konstatování, že stan už má své nejlepší roky za sebou, ho necháváme na místě. Nějakému Ukrajinci jistě přijde vhod.
Do sedel sedáme
v 06.30 a chvíli na to zase sesedáme a před domem u silnice si k
snídani kupujeme vařené raky a vařenou kukuřici. Rak za hřivnu,
kukuřice za dvě.
Po poledni se dostáváme opět do nádherných
klikatých silniček v Zakarpatí a sjíždíme drapáky až na kraj.
Potkáváme první ze dvou bouraček, které jsme za celou dobu
pobytu na Ukrajině viděli. Žigul napasovaný ve svodidle v
protisměru. Na krajnici stojí policista, nejeví sebemenší zájem
o projíždějící auta, natož aby se snažil řídit dopravu. Stojí k
nám zády, laserovou pistoli na měření rychlosti schovanou pod
paží. Jakmile se otočí a uvidí dva turisty na motocyklech, v ten
moment přibíhá k Rudymu a ukazuje mu na pistoli kdovíjak starý
údaj, že jel 81 km/h přes vesnici. Rudy na něj chrlí příval
nevybíravých slov, řadí za jedna a odjíždí. Činím totéž.
Za rodným domem u Brna parkujeme v 00.30. Tedy 19 hodin a 1000 km v sedle na jeden zátah. Když počítám i hodinové čekání na UA-SK hranicích.
Co říci závěrem…
Letošní dovolenou hodnotíme tak 50/50. Zakarpatí bylo nádherné, tam se vrátíme kdykoli, moc rádi a na jakoukoli dobu. Ukrajina dál na východ je neskutečně nudná a pochybuju, že mně tam ještě někdy někdo uvidí. Maximálně při tranzitu a i tomu se budu bránit. Krym, respektive jeho hornatá část, je moc pěkná, ale moc toho nenabízí a teď už vím, že ta cesta za to asi ani nestála. Možná už bychom napodruhé byli moudřejší a věnovali se opravdu JEN šotolinovým cestám. Pak by tahle dovolená mohla opravdu být o něčem jiném. Ale.. po bitvě je každý generál. Tuhle dovču jsme prostě prokaučovali od A do Z. A proto se na Ukrajinu v létě 2007 vracíme a hodláme projet nádherné Zakarpatí křížem kráž a na asfalt sjet jen v nejnutnějším případě ;-).
P. S.
Myslím, že 80 % řidičů by se mělo jet učit jezdit na Ukrajinu. Každý každýmu uhne, nic není problém a už vůbec ne to, když kamion předjíždí kamion přes dvě plné čáry a v protisměru jede žigul. Vejdou se všichni, stačí jen chtít. Nikdo na nikoho nebliká, netroubí, neukazuje výmluvná gesta... Po dvou dnech jsme se otrkali i my, zvykli jsme si na tento způsob pohybu po silnici a návrat do naší vlasti byl krutým rozčarováním – bezohlednost a agresivita našich řidičů je něco, co na Ukrajině prostě nemají.
Komentáře
Přehled komentářů
Dobrý den chci váš motocikl koupit
Ukrajina je super zeme
(Veverka, 5. 2. 2008 16:56)Byla jsem tam v roce 2006 asi na 10dni, uz tenkrat me teren dost lakal, ale v parte jel i chopper, takze jsme se z hor presunuli do nizin, snad se mi podari se tam jeste vratit a projet si i hory.. S tim rizenim na Ukrajine mas naprostou pravdu, po par dnech soku jsem si zvykla, jen jejich vozovy park me neprestal fascinovat :)
ZAKARPATI
(RENDA CB9, 30. 7. 2007 12:12)NAZDAREK JSEM TAKE VASNIVY MOTORKAR ALE ZAKARPATI JE LEPSI PROZKOUMAVAT RADSI AUTEM http://www.foto-album.cz/album.asp?Id=7961 NEZLI NA MOTORCE http://www.foto-album.cz/album.asp?Id=8482 -------HOVORI ZE ME VLASTNI ZKUSENOST BYL JSEM TAM UZ ASI 30X NA VSEM MOZNEM OD HORNETA 900 -HUSABERGA 400/650--GILERY 600--CAMPA --.......AZ KONECNE SAMURAI JE TO PRAVY ..............RENDA
Stejne bych tam jel
(Laďous, 16. 3. 2007 1:10)Uz davno je mi jasne, kdo je tiskovym mluvcim Vasi rodiny, ale mas asi talent na vypraveni, podobne jako Ruda na prejizdeni krizovych pasazi. Nikdy jsem Vas nevidel, presto mam pocit, ze jsme dobri kamosove (oooo, to se mam, a jak Vy, to ani nevite). Hlavne mam pocit, jako kdybyste mi ukazovali smer, ktery me laka. Nejsem zadny Pamiran ani Japonec, na to neni cas ani kacky, ale jet se nekam podivat na motorce, to jo. Vy ukazujete vsem lidem okolo sebe, ze to jde, ze to nemusi byt na strasne dlouho a pritom to muze byt dost daleko, ze to nemusi stat mega, ale uzijete si to. Nikdy jsem Vas nevidel, ale prave za tohle Vas mam oba rad. A ne, ze to na me nekdy prasknes.
Gengsta
(Kupovač, 3. 4. 2008 21:20)