Deníček s Grayce
Máme za sebou dalších pár kilometrů terénem. A učíme se, učíme se, učíme se.
Zjistila jsem, že jízda ve stupačkách je nejen možná, ale i docela záslužná :-))). Dala jsem na rady zkušenějších a zkoušela jsem zapojit do jízdy i mé ochablé tělo: přesnést váhu dopředu - chytnout nádrž pokrčenými koleny a naklonit se více nad řídítka. A kupodivu to Grayce i mně vyhovovalo :). Už jsem neměla pocit, že mám pod sebou neovladatelné kolo. Motorka se mi příjemně řídila a na tachometru bylo najednou víc, než jsem kdy jela :).
Sekly jsme sebou při otáčení, výška sedla a nemožně malý rejd v kombinaci s úzkým prostorem....Naštěstí je holka opravdu odolná :-) Nestalo se jí vůbec nic (ostatně mimo jiné také proto jsem si ji kupovala :-)) Úchop za řídítko, za nosič a Grayce stála ve vteřině na kolech :-)). 60Kg dolů oproti GS je znát :-). GS zvednu taky, ale zdaleka ne tak lehce :-).
Tak to vypadá, že si snad na sebe zvykneme. Nebo co... :-))).
12.7.2007
Tak jsem konečně dokázala identifikovat pocit, který mám na Grayce při jízdě terénem: připadám si jako rybář :-)). Jako pantáta co na svém prskoletu míří k nedalekému rybníku a ze zad mu trčí rybářské pruty. On taky neřeší co má pod kolama, jestli lesní rozbahněnou cestu, pískový výjezd nebo louku. Prostě jede. Jede a neřeší.
A právě takhle (téměř takhle) neřeším já. Ono to jede pořád stejně..... jak bych to řekla.... asi je nejvěrnější slovo "bezpečně".
Zvláštní pocit. Ne nepříjemný :-).
27.7.2007
No tak jsme zase kousek popojely. A zase začínáme od začátku. Co jsme se naučily, jsme zase na Ukrajině zapoměly, takže všechno od znova :-)). Je to vratký, nestabilní, maličký a vysoký :-)). Nevím kde se přepínají blinkry, spínačku to má divně otočenou a připadá mi, že sedím na předním blatníku :-))
Daly jsme si jeden známý lesní jehličnatý výjezd, který jsem zatím jezdila jen s GS (celý na dvojku) a v půlce jsem musela řadit za jedna. Prostě jezdím pomaleji, než potřebuje :-(.
Pak jsme projely jedno čerstvé strniště a odvezly jsme si poznatek, že sláma SFINSKY klouže :-)). Ale díky tomu, že pořád zkouším stát ve stupačkách, jsme se jen zasmejkaly doleva doprava (nevím jestli bych takový šmejr na GSu ustála), pak jsme se zase srovnaly a jely jsme dál :-))
Několik pěkných šotolin, několik průjezdů lesem mimo cesty (můžu za to, že modrá najednou vede skr les?)... a když jsme se vracely, začalo nám to zase jít :-) Začaly se nám dařit i maličké driftíky :-)
Už se těším na zítra :-)
28.7.2007
Celodenní (9,00 - 17,00) offík po Vysočině s Oťáskem. Grayce je prostě MILÁČEK!! Už se zase spolu sžíváme. To co byl ještě včera problém projet na jedničku, jsme dneska jely na dvojku, svižně a s přehledem :-).
Je neuvěřitelné, jak lehce dokáže projet téměř cokoli :-). Trial mezi obrovskými balvany, výjezd po hrabance, hluboké koleje v trávě... asi 80x jsem si říkala, že tady bych se Zobčou už dávno ležela a když zázrakem ne, tak průjezd by byl hra svalů a nervů. S Grayce jsem se jízdou jen bavila. Napadl mně slogan z nějaké reklamy:
"Dokáže všechno. Stačí jen uvěřit"
A právě to uvěření mi dělá největší problém. Pořád čekám, že se lehkonožka Grayce bude chovat jako hroch Zobča. Jenže když pak něco projedem, jen zírám s otevřenou pusou, jak složitě jsem si to představovala (ze zkušeností s GS) a jak jednoduché to s LC4 bylo.
Musím se jí naučit věřit.
Musím si zvyknout na fakt, že mám pod sebou ENDURO :-))) :-)))
Vyvracím první tvrzení: že se na ní nedá stát :-). Dá :-). Už jsem si zvykla na postoj nad řídítky (oproti GS, kde jsem stála nad středem motorky) a začíná mi to připadat normální :-)
Celodenní offík s Vespou (DR BIG) a Rudýskem. Nebudu se opakovat, jen podotknu, že Graycinka je ještě větší miláček než byla včera :-)). To, co jsme jeli, bych na GSu nedala. Buď bych se bála, nebo bych to zkusila a nedopadlo by to dobře. S LC4 jsem neměla jediný problémek :-).
A vyvracím další tvrzení: že jednička nebrzdí. Nechápu, jak jsem si to mohla myslet. Když ve sjezdu zařadím jedničku, motorka se téměř zastaví a musím přidat na plynu, abych se vůbec pohybovala :-)). Takže řadit jedna ve sjezdech, které nejsou kolmé, je nesmysl, tudíž cokoli dolů jezdím na dvojku a v pohodě :-)
10.8.2007
Tak a mám po dovolené v Českém ráji (bez motorky, se synem).
Takže se zase vrhám do sedla Graysinky :-) Včera jsem dala první výlet po okolí (objevily se 3 nové cache, 2 jsem ulovila) a už nebylo potřeba žádné zvykání. Všechno nacházím tam kde to hledám - blinkry, stupačky, těžiště... :-). Objevila jsem luxusní šotoliny a mazaly jsme si to po nich na pětku jedna radost :-). Pak jsme zkusily dvě na hluboko zorané pole :-))). Dvojka vytočená do 7tis ot. a Grayce se sotva sunula vpřed. Trojka ani náhodou. Tady by koníci boGSera byli znát, ale zase mně mile překvapilo, jak relativně málo mi skáčou řídítka. Zobča by tady poskakoval jak raněná srna, zato Grayce si jen tak občas skočila, ale jinak mi nedělalo žádný problém držet ji v přímém směru. Je to prostě mazlíček :-)
12.8.2007
Celý víkend jsem projezdila (cca 360km převážně mimo asfalt) a už mi prostě schází slova. Nechci se pořád opakovat, jak je LC4 úžasná, báječná, skvělá, jak ohromně pomůže, nezradí, nazalehne.... :-) Zatím jsem neobjevila nic, v čem bych našla slabinu. Když neberu v potaz jízdu po asfaltu a počet koní, to je prostě daný a tak to je. Padesát kobylek nemůže zadupat tak jak osmdesát, stejně tak můžu těžko hledat krouťák jedenáctistovky na šestikilu. Tak neprojíždím vracečky na trojku, ale kopnu tam za dvě. Nevystřelím ze zatáčky jako JumboJet, ale jako práškovací letadlo. Nejedu 120Km/h, ale 100Km/h. No a co? :-))
19.8.2007
Od včerejška mi je jasné, že LC4 Adventure je stavěná pouze pro cestování bez tandemisty :-))). Byla jsem nucena svoji šedou krásku pro cestu ze Žďáru do Bíteše použít jako dopravní prostředek Rudyho a mně a řeknu vám, že to byl zážitek :-)). Rudy si sednul za řídítka tak jak je zvyklý a na mně zbylo 8cm plochy sedla, zato celý nosič :-)) Pošoupnul se tedy co nejvíce na nádrž, takže jsem se tak tak vtěsnala na konec sedla. Celou cestu domů se mi nosič zařezával do sedinky. Na posledních pár metrech už jsem přemýšlela, jak tohle může někdo vydržet déle než půl hodiny :-)) Prostě je nám jasné, že když na LC4, tak každý na své :-)))