KTM LC4 Adventure
Moje Grayce je jednoválec o obsahu 640ccm, 49koní, 52Nm, suchá hmotnost 158kg, výška sedla 945mm, zdvihy 270/310.
Momentálně obuto na TKC.
Takže k věci:
Výška sedla je.....hrozná :-)). To jsem si myslela při osedlání Zbolovy LC4 v Mohelnici. Když jsem stála na jedné noze na špičce, druhou jsem měla 20cm v luftě. Tohle nikdy nemůžu na pružinách a brejlích dostat natolik dolů, abych na tom mohla jezdit....
Jenže když jsem si sedla na Grayce, dosáhla jsem oběma nohama na špičky docela stabilně. A to bez veškerých úprav a se zadní pružinou na středu. Sice se na sedle různě posmejkávám, abych dosáhla celou plochou zrovna na té noze, na které potřebuju víc, ale jde to :-).
Shrnuto, podrtženo: dosáhnu sice o dost hůř než z GS, ale pořád ještě poměrně dobře.
Startování: je to vodník, takže odpadá sednu-jedu, což si my boGSeři tak pochvalujeme. Chytá krásně, na startér i nakopávačku. Stačí jeden drb a už si pěkně hluboce brblá :-). Starty jsou oproti GS mnohem jemnější, rychlejší, startér se sotva otočí a už motor bublá :-).
Pokud si nezapomenete otočit kohout. Nojo, tohle moto má kohout :-). Připomene se vám nejpozději 500m od domu. :-))
Převodovka: neuvěřitelné. Zařadím... a nic neslyším! Kolikrát vůbec nevím, jestli jsem opravdu přeřadila. Řazení je na úplně jiné úrovni než u GS. Rychlosti tam jdou samy, v tichosti, přesně.... Kam se hrabe GS.
Jízda po asfaltu: už při pohledu na otáčkoměř při volnoběhu mi bylo jasné, že tady to asi jinak než s jistou dávkou plynu nepůjde. Nejde. Pod 3000 otáček vykazuje motor asi tolik života jako spící mýval. Od 3tis do 3,5tis se motor převaluje jako ospalý kocour. Od 3,5 do 4tis otáček motor začíná ožívat a jeho nejradostnější chvilka nastává, když se dostane někam k 4,0 - 4,5 tis otáček. To výská radostí a řazení v tomto rozmezí mu vyloženě sedí. Na GS mám 4500 otáček jen velmi vyjímečně :-)).
Na pětku při 5tis otáček jede Grayce rovných 100 km/h, při 4tis ot jede 80 km/h. V porovnání s GS je to o 40km/h méně.
Výkonový rozdíl je sice velký, ale Grayce je oproti GS zase o hodně lehčí, takže po silnici si to pěkně svižně upaluje.
Jestli jsem si myslela, že když Grayce roztočím, uberu do zatáčky a zase přidám takže pojede, tak to teda ne-e. Jakékoli ubrání znamená buď rovnou podřadit, nebo pomalu zase motor roztáčet. Nic, na co bych byla z GS zvyklá. Diametrální rozdíl. Ale překvapilo mně, že tolik avizované vibrace nejsou zdaleka tak hrozné, jak mně všichni varovali. Opravdu jsem je čekala nesnesitelné a to, co jsem zatím okusila, je i po 7 hodinách v sedle (z 80% terén) normálně snesitelné.
Nejela jsem zatím více než 108Km/h. Neposbírala jsem zatím dost odvahy :-))
Motorka se nevlní, což je plus, ale moc se jí nechce do zatáček, což je krapet mínus.
Shrnuto, podtrženo: na silnici tahle moto nemá moc co ukázat. Asfalt je pro ni spíš nutný přesun. GS vede.
Brzdy: ..... to má brzy? Jo? Schovaný? Takový pocit jsem měla po prvních kilometrech. Přední brzda s jedním kotoučem a dvoupístkem je pouhý něžný zpomalovač. Zadní brzdí pěkně, ovšem zatím se ji učím dávkovat, takže buď mám kolo ve smyku, nebo brzdím i očima :-). Na silnici jsem si dávala pozor a větší rozestup, takže jsem s dobržďováním zatím neměla problém, ale v terénu... jela jsem zatím dva sjezdy po kamení a hrabance a byl to adrenalin. Přední je na nic, zadní smykuje a jednička to taky zrovna moc nezachraňuje. Já vím, je to nezvyk, až se s tím naučím jezdit, bude to jiná. Snad....
Shrnuto, podtrženo: GS vede na celé čáře. Na brzdy se můžu spolehnout a jednička ubrzdí kde co i bez brzd.
Podvozek: Kdy už přijde nějaká díra? To srovnali všechny hrby? Jak to že Rudy má prokousnutý ret, když jsme nejeli přes žádné výmoly? :-)) Podvozek komentovat je naprosto zbytečné. Je luxusní, luxusnější než luxusní :-) Na asfaltu sedí pěkně a v terénu... darmo mluvit :-)
Shrnuto, podtženo: podvozek je excelentní, s boGSerem nesrovnatelný. LC4 vede.
Jízda v terénu: Kolo s motorem. Vysoké kolo s motorem. Triálek mezi mladýma bukama, po hrbech a kořenech nahoru a dolů a já jsem si Grayce vodila jako bych jela na kole do sámošky. Neskutečný pocit.
Jen na tom zatím neumím stát ve stupačkách. Jakmile si stoupnu, zdá se mi moto příšerně nestabilní, jako bych pod sebou měla horské kolo které jede 70km/h. Takže ji raději hned zase zasednu, pak se cítím bezpečně. Cesty co jsem na GS projížděla opatrně abych nepřišla o zuby, projíždím na Grayce 85 km/h a čekám, kdy se konečně začne něco dít :-)).
Tím, že je lehká, ji chytá kdejaká kolej a rozhodí kdejaký kámen. Musí se s ní rychleji, pak projede všechno a ani o tom nevíte. Jet s ní pomalu je mnohem obtížnější než jet rychle. Tohle je oproti GS obrovský rozdíl. GS je jako lesní traktor, zaboří se do hlíny a krokem projede vše skoro sám.
V jednom nově objeveném brodu jsme málem zůstali, protože jsem do něj najela tak, jak jsem byla zvyklá z GS, opatrně a rozvážně, na jedničku problublat a nahoře vyjet. Chyba. Kameny, které by se Zobčou ani nehnuly, LC4 rozhodily do všech stran a měla jsem plné ruce práce ji udržet ve směru a dostat v pořádku na druhý břeh.
Stejně tak následný výjezd klikaté cesty plné kamenů a písku. Na GS bych to jela na dvojku v poklidu a bez nejmenšího problému. Tady se dvojka ze začátku nechytala, protože jsem jedničku dostatečně nevytočila, takže jsem kus jela na jedna a to byl balet... od příkopy k příkopě, smejkalo mně to doleva-doprava a vlála jsem na tom jak hadr na holi. Takže vytočit a kopnout za dva, pak se Grayce krapet uklidnila a drápala se nahoru klidněji, ale ani to nebylo ono. Cítila jsem, že by se jí pro úplné uklidnění líbila ještě větší rychlost.
Ovšem v jednom výjezdu mi dala Grayce jasně pocítit, že koně ani krouťák, na který jsem byla zvyklá, tady nenajdu. Rudy vyjel v pohodě, já jsem se na vrchol vyškrábala s vypětím všech sil. Protože dole nebyla možnost se rozjet, najíždělo se do strmého hliněného výjezdu z protější muldy přes hlubokou bahnitou kaluž. Rudy mi pak říkal, že už viděl, jak se suneme dolů. Přestával věřit, že to vyjedeme.
Ovšem za pár vteřin se zase situace otočila, protože následovala paseka pokrytá souvislou vrstvou větví. Rudy po nich skákal jak raněná koza, já jsem projela jak po dálnici :-) To už jsem věděla, že musím rychleji a tím pádem nebyl nejmenší problémek.
Shrnuto, podtrženo: nevím, jestli my bude vyhovovat pro LC4 nezbytný rychlejší styl jízdy....
Různé zajímavůstky: jako třeba vracecí se boční stojan. Vyklopíte ho a jakmile ho nohou pustíte, s bouchnutím se vrátí zpět :-)). Takže stavění motorky na bočák je pro mně jakožto pro osobu, která přes jezevčíka nevidí na tramvaj, sázka do loterie, buď to vyjde nebo ne. Bočák totiž musím nohou držet a spolu s motorkou na stojan vlastně přepadnout. Nic moc příjemné, ale už si zvykám :-)) I na to, že to občas nevyjde, bočák se zaboří do jehličí a my ležíme obě :-))
Při zapnutí klíčku se rozsvítí digitální display a na pár okamžiků na něm zůstane svítit obrovskými písmeny 21ws. Koukali jsme na to s Rudym jak joja a dumali, co to může být. Chybová hláška? Stav vody v chladiči? Napadalo nás kde co. Ovšem pravda je úplně jinde, jak jsme z manuálu zjistili. 21ws neznamená nic jiného, než 21 wheel size, tedy informace o tom, že vepředu mám jedenadvacítku kolo. No nevím, myslím, že tady KTM docela slušně předběhla turatešáky ve výrobě ptákovin aspoň o pět let :-)) Ze všech možných i nemožných hlášení mi zrovna velikost předního kola nepřijde jako to nejdůležitější :-)) (tento údaj slouží těm, kteří třeba z LC4 udělají motarda a pak si jen přebliknou velikost kola a dititální tachometr přepočítá poměry, aby ukazoval správně. Ale je tento údaj fakt nutný při každém startu? :-) )
Na displeji můžu měřit dva různé tripy nebo zobrazit hodiny. Automaticky při přepnutí na rezervu přepíná displej na ukazatel počtu najetých KM od otočení kohoutu.
Všechny kontrolky jsou oproti GS nemožně titěrné až maxi-titěrné :-) .
Shrnuto, podtrženo: chybí mi ukazatel stavu paliva a zařazené rychlosti. To druhé citelně :-))
To je zatím tak vše, co mně po 250Km v sedle (1/3 asfalt, 2/3 terén) napadá. Dojmů jsem plná, ale jsou to spíš pocity, které se špatně sdělují...
Nové poznatky najdete v Deníčku s Grayce.
Komentáře
Přehled komentářů
Excellent blog post. I definitely appreciate this site. Stick with it! party land lund stepad.teswomango.com/map11.php
coca cola light kalorier
(coca cola light kalorier, 2. 2. 2022 7:42)
Nice blog here! Also your site loads up very fast! What host are you using? Can I get your affiliate link to your host? I wish my site loaded up as quickly as yours lol coca cola light kalorier pieso.sewomabest.com/map17.php
odd molly winter jacket
(odd molly winter jacket, 1. 2. 2022 22:08)
What's up, after reading this remarkable article i am also glad to share my familiarity here with mates. odd molly winter jacket liawhi.sewomabest.com/map13.php
vitlök i örat vid öroninflammation
(vitlök i örat vid öroninflammation, 1. 2. 2022 16:43)
I all the time used to read paragraph in news papers but now as I am a user of net so from now I am using net for articles, thanks to web. vitlök i örat vid öroninflammation apin.prizsewoman.com/map11.php
stockholms spa och hälsostudio
(stockholms spa och hälsostudio, 1. 2. 2022 12:41)
My partner and I absolutely love your blog and find many of your post's to be exactly I'm looking for. Does one offer guest writers to write content in your case? I wouldn't mind writing a post or elaborating on a number of the subjects you write regarding here. Again, awesome website! stockholms spa och hälsostudio leate.sewomabest.com/map2.php
yamaha f70 pris
(yamaha f70 pris, 1. 2. 2022 0:31)
We're a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your site provided us with valuable info to work on. You've done an impressive job and our whole community will be thankful to you. yamaha f70 pris rieque.sewomabest.com/map10.php
förstärka egna naglar
(förstärka egna naglar, 31. 1. 2022 16:22)
You actually make it appear so easy together with your presentation but I to find this matter to be actually one thing that I think I might by no means understand. It kind of feels too complex and extremely broad for me. I am looking ahead in your subsequent submit, I will try to get the cling of it! förstärka egna naglar bepos.sewomabest.com/map17.php
fat gripz sverige
(fat gripz sverige, 31. 1. 2022 5:56)
I really like it whenever people come together and share views. Great website, keep it up! fat gripz sverige gambso.teswomango.com/map9.php
från fett till muskler
(från fett till muskler, 30. 1. 2022 10:19)
Excellent web site. Plenty of useful info here. I'm sending it to several friends ans additionally sharing in delicious. And certainly, thanks for your sweat! från fett till muskler prinex.sewomabest.com/map13.php
dårlig ånde lugt af afføring
(dårlig ånde lugt af afføring, 30. 1. 2022 2:43)
I don't even know the way I stopped up right here, but I believed this publish was once good. I don't understand who you are but definitely you're going to a famous blogger in the event you are not already. Cheers! dårlig ånde lugt af afføring crower.teswomango.com/map8.php
kroppens organer venstre side
(kroppens organer venstre side, 29. 1. 2022 20:03)
I have read so many content regarding the blogger lovers but this piece of writing is truly a nice article, keep it up. kroppens organer venstre side utes.sewomabest.com/map11.php
gros mollets femme
(gros mollets femme, 29. 1. 2022 11:57)
Nice post. I learn something new and challenging on blogs I stumbleupon on a daily basis. It's always exciting to read articles from other authors and use something from their sites. gros mollets femme cada.sewomabest.com/map2.php
frisör örnsköldsvik oskargallerian
(frisör örnsköldsvik oskargallerian, 29. 1. 2022 5:44)
It's an awesome piece of writing in favor of all the online people; they will obtain advantage from it I am sure. frisör örnsköldsvik oskargallerian abci.sewomabest.com/map7.php
o learys järntorget
(o learys järntorget, 28. 1. 2022 23:38)
Yes! Finally someone writes about
Unquestionably believe that which you stated. Your favourite reason seemed to be at the web the simplest thing to be aware of. I say to you, I definitely get annoyed even as other people consider worries that they plainly do not know about. You controlled to hit the nail upon the top and outlined out the whole thing with no need side-effects , other folks could take a signal. Will probably be again to get more. Thank you o learys järntorget tumbt.teswomango.com/map1.php
star nutrition wiki
(star nutrition wiki, 28. 1. 2022 17:25)
Hello there, I found your site via Google even as searching for a comparable topic, your site came up, it appears to be like great. I've bookmarked it in my google bookmarks.
Hello there, simply turned into aware of your blog through Google, and found that it's really informative. I am gonna watch out for brussels. I will be grateful in the event you proceed this in future. A lot of other folks will likely be benefited out of your writing. Cheers! star nutrition wiki myre.sewomabest.com/map15.php
hur använda concealer
(hur använda concealer, 28. 1. 2022 11:14)
Hey there are using Wordpress for your blog platform? I'm new to the blog world but I'm trying to get started and set up my own. Do you need any html coding knowledge to make your own blog? Any help would be really appreciated! hur använda concealer sittra.sewomabest.com/map13.php
skor med uttagbara sulor
(skor med uttagbara sulor, 28. 1. 2022 5:12)
When some one searches for his required thing, so he/she wants to be available that in detail, thus that thing is maintained over here. skor med uttagbara sulor niperp.sewomabest.com/map12.php
trädfällning norrtälje pris
(trädfällning norrtälje pris, 27. 1. 2022 22:48)
I know this if off topic but I'm looking into starting my own weblog and was wondering what all is needed to get setup? I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty penny? I'm not very web smart so I'm not 100% certain. Any suggestions or advice would be greatly appreciated. Thank you trädfällning norrtälje pris rado.teswomango.com/map20.php
knottror på förhuden
(knottror på förhuden, 27. 1. 2022 16:38)
I do accept as true with all the ideas you have introduced to your post. They're very convincing and can definitely work. Still, the posts are very quick for newbies. May you please lengthen them a bit from subsequent time? Thanks for the post. knottror på förhuden hongna.prizsewoman.com/map4.php
hårförlängning som inte sliter på håret
(hårförlängning som inte sliter på håret, 27. 1. 2022 10:29)
I have read so many content concerning the blogger lovers however this paragraph is genuinely a good paragraph, keep it up. hårförlängning som inte sliter på håret geoca.teswomango.com/map5.php
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94
party land lund
(party land lund, 2. 2. 2022 14:18)