KTM LC4 Adventure
Moje Grayce je jednoválec o obsahu 640ccm, 49koní, 52Nm, suchá hmotnost 158kg, výška sedla 945mm, zdvihy 270/310.
Momentálně obuto na TKC.

Výška sedla je.....hrozná :-)). To jsem si myslela při osedlání Zbolovy LC4 v Mohelnici. Když jsem stála na jedné noze na špičce, druhou jsem měla 20cm v luftě. Tohle nikdy nemůžu na pružinách a brejlích dostat natolik dolů, abych na tom mohla jezdit....
Jenže když jsem si sedla na Grayce, dosáhla jsem oběma nohama na špičky docela stabilně. A to bez veškerých úprav a se zadní pružinou na středu. Sice se na sedle různě posmejkávám, abych dosáhla celou plochou zrovna na té noze, na které potřebuju víc, ale jde to :-).
Shrnuto, podrtženo: dosáhnu sice o dost hůř než z GS, ale pořád ještě poměrně dobře.
Startování: je to vodník, takže odpadá sednu-jedu, což si my boGSeři tak pochvalujeme. Chytá krásně, na startér i nakopávačku. Stačí jeden drb a už si pěkně hluboce brblá :-). Starty jsou oproti GS mnohem jemnější, rychlejší, startér se sotva otočí a už motor bublá :-).
Pokud si nezapomenete otočit kohout. Nojo, tohle moto má kohout :-). Připomene se vám nejpozději 500m od domu. :-))
Převodovka: neuvěřitelné. Zařadím... a nic neslyším! Kolikrát vůbec nevím, jestli jsem opravdu přeřadila. Řazení je na úplně jiné úrovni než u GS. Rychlosti tam jdou samy, v tichosti, přesně.... Kam se hrabe GS.
Jízda po asfaltu: už při pohledu na otáčkoměř při volnoběhu mi bylo jasné, že tady to asi jinak než s jistou dávkou plynu nepůjde. Nejde. Pod 3000 otáček vykazuje motor asi tolik života jako spící mýval. Od 3tis do 3,5tis se motor převaluje jako ospalý kocour. Od 3,5 do 4tis otáček motor začíná ožívat a jeho nejradostnější chvilka nastává, když se dostane někam k 4,0 - 4,5 tis otáček. To výská radostí a řazení v tomto rozmezí mu vyloženě sedí. Na GS mám 4500 otáček jen velmi vyjímečně :-)).
Na pětku při 5tis otáček jede Grayce rovných 100 km/h, při 4tis ot jede 80 km/h. V porovnání s GS je to o 40km/h méně.
Výkonový rozdíl je sice velký, ale Grayce je oproti GS zase o hodně lehčí, takže po silnici si to pěkně svižně upaluje.
Jestli jsem si myslela, že když Grayce roztočím, uberu do zatáčky a zase přidám takže pojede, tak to teda ne-e. Jakékoli ubrání znamená buď rovnou podřadit, nebo pomalu zase motor roztáčet. Nic, na co bych byla z GS zvyklá. Diametrální rozdíl. Ale překvapilo mně, že tolik avizované vibrace nejsou zdaleka tak hrozné, jak mně všichni varovali. Opravdu jsem je čekala nesnesitelné a to, co jsem zatím okusila, je i po 7 hodinách v sedle (z 80% terén) normálně snesitelné.
Nejela jsem zatím více než 108Km/h. Neposbírala jsem zatím dost odvahy :-))
Motorka se nevlní, což je plus, ale moc se jí nechce do zatáček, což je krapet mínus.
Shrnuto, podtrženo: na silnici tahle moto nemá moc co ukázat. Asfalt je pro ni spíš nutný přesun. GS vede.
Brzdy: ..... to má brzy? Jo? Schovaný? Takový pocit jsem měla po prvních kilometrech. Přední brzda s jedním kotoučem a dvoupístkem je pouhý něžný zpomalovač. Zadní brzdí pěkně, ovšem zatím se ji učím dávkovat, takže buď mám kolo ve smyku, nebo brzdím i očima :-). Na silnici jsem si dávala pozor a větší rozestup, takže jsem s dobržďováním zatím neměla problém, ale v terénu... jela jsem zatím dva sjezdy po kamení a hrabance a byl to adrenalin. Přední je na nic, zadní smykuje a jednička to taky zrovna moc nezachraňuje. Já vím, je to nezvyk, až se s tím naučím jezdit, bude to jiná. Snad....
Shrnuto, podtrženo: GS vede na celé čáře. Na brzdy se můžu spolehnout a jednička ubrzdí kde co i bez brzd.
Podvozek: Kdy už přijde nějaká díra? To srovnali všechny hrby? Jak to že Rudy má prokousnutý ret, když jsme nejeli přes žádné výmoly? :-)) Podvozek komentovat je naprosto zbytečné. Je luxusní, luxusnější než luxusní :-) Na asfaltu sedí pěkně a v terénu... darmo mluvit :-)
Shrnuto, podtženo: podvozek je excelentní, s boGSerem nesrovnatelný. LC4 vede.
Jízda v terénu: Kolo s motorem. Vysoké kolo s motorem. Triálek mezi mladýma bukama, po hrbech a kořenech nahoru a dolů a já jsem si Grayce vodila jako bych jela na kole do sámošky. Neskutečný pocit.
Jen na tom zatím neumím stát ve stupačkách. Jakmile si stoupnu, zdá se mi moto příšerně nestabilní, jako bych pod sebou měla horské kolo které jede 70km/h. Takže ji raději hned zase zasednu, pak se cítím bezpečně. Cesty co jsem na GS projížděla opatrně abych nepřišla o zuby, projíždím na Grayce 85 km/h a čekám, kdy se konečně začne něco dít :-)).
Tím, že je lehká, ji chytá kdejaká kolej a rozhodí kdejaký kámen. Musí se s ní rychleji, pak projede všechno a ani o tom nevíte. Jet s ní pomalu je mnohem obtížnější než jet rychle. Tohle je oproti GS obrovský rozdíl. GS je jako lesní traktor, zaboří se do hlíny a krokem projede vše skoro sám.
V jednom nově objeveném brodu jsme málem zůstali, protože jsem do něj najela tak, jak jsem byla zvyklá z GS, opatrně a rozvážně, na jedničku problublat a nahoře vyjet. Chyba. Kameny, které by se Zobčou ani nehnuly, LC4 rozhodily do všech stran a měla jsem plné ruce práce ji udržet ve směru a dostat v pořádku na druhý břeh.
Stejně tak následný výjezd klikaté cesty plné kamenů a písku. Na GS bych to jela na dvojku v poklidu a bez nejmenšího problému. Tady se dvojka ze začátku nechytala, protože jsem jedničku dostatečně nevytočila, takže jsem kus jela na jedna a to byl balet... od příkopy k příkopě, smejkalo mně to doleva-doprava a vlála jsem na tom jak hadr na holi. Takže vytočit a kopnout za dva, pak se Grayce krapet uklidnila a drápala se nahoru klidněji, ale ani to nebylo ono. Cítila jsem, že by se jí pro úplné uklidnění líbila ještě větší rychlost.
Ovšem v jednom výjezdu mi dala Grayce jasně pocítit, že koně ani krouťák, na který jsem byla zvyklá, tady nenajdu. Rudy vyjel v pohodě, já jsem se na vrchol vyškrábala s vypětím všech sil. Protože dole nebyla možnost se rozjet, najíždělo se do strmého hliněného výjezdu z protější muldy přes hlubokou bahnitou kaluž. Rudy mi pak říkal, že už viděl, jak se suneme dolů. Přestával věřit, že to vyjedeme.
Ovšem za pár vteřin se zase situace otočila, protože následovala paseka pokrytá souvislou vrstvou větví. Rudy po nich skákal jak raněná koza, já jsem projela jak po dálnici :-) To už jsem věděla, že musím rychleji a tím pádem nebyl nejmenší problémek.
Shrnuto, podtrženo: nevím, jestli my bude vyhovovat pro LC4 nezbytný rychlejší styl jízdy....
Různé zajímavůstky: jako třeba vracecí se boční stojan. Vyklopíte ho a jakmile ho nohou pustíte, s bouchnutím se vrátí zpět :-)). Takže stavění motorky na bočák je pro mně jakožto pro osobu, která přes jezevčíka nevidí na tramvaj, sázka do loterie, buď to vyjde nebo ne. Bočák totiž musím nohou držet a spolu s motorkou na stojan vlastně přepadnout. Nic moc příjemné, ale už si zvykám :-)) I na to, že to občas nevyjde, bočák se zaboří do jehličí a my ležíme obě :-))
Při zapnutí klíčku se rozsvítí digitální display a na pár okamžiků na něm zůstane svítit obrovskými písmeny 21ws. Koukali jsme na to s Rudym jak joja a dumali, co to může být. Chybová hláška? Stav vody v chladiči? Napadalo nás kde co. Ovšem pravda je úplně jinde, jak jsme z manuálu zjistili. 21ws neznamená nic jiného, než 21 wheel size, tedy informace o tom, že vepředu mám jedenadvacítku kolo. No nevím, myslím, že tady KTM docela slušně předběhla turatešáky ve výrobě ptákovin aspoň o pět let :-)) Ze všech možných i nemožných hlášení mi zrovna velikost předního kola nepřijde jako to nejdůležitější :-)) (tento údaj slouží těm, kteří třeba z LC4 udělají motarda a pak si jen přebliknou velikost kola a dititální tachometr přepočítá poměry, aby ukazoval správně. Ale je tento údaj fakt nutný při každém startu? :-) )
Na displeji můžu měřit dva různé tripy nebo zobrazit hodiny. Automaticky při přepnutí na rezervu přepíná displej na ukazatel počtu najetých KM od otočení kohoutu.
Všechny kontrolky jsou oproti GS nemožně titěrné až maxi-titěrné :-) .
Shrnuto, podtrženo: chybí mi ukazatel stavu paliva a zařazené rychlosti. To druhé citelně :-))
To je zatím tak vše, co mně po 250Km v sedle (1/3 asfalt, 2/3 terén) napadá. Dojmů jsem plná, ale jsou to spíš pocity, které se špatně sdělují...
Nové poznatky najdete v Deníčku s Grayce.
Komentáře
Přehled komentářů
https://alcochilspb.ru
Champion
(Bernardnom, 19. 10. 2025 3:17)Play your favorite slots at Champion Casino , hit the jackpot, and win big https://madou104.ru/rus-rus/
Champion
(Bernardnom, 19. 10. 2025 2:33)Play your favorite slots at Champion Casino , hit the jackpot, and win big https://madou104.ru/rus-rus/
Business Setup
(JeremyCet, 19. 10. 2025 1:14)
What language is allowed when selecting a name for registration in Hong Kong?
Simple, Efficient Setup https://www.usg.world/post/business-with-china-corporate-reporting
To begin, the first step is choosing the type of company, with the most common being a private limited company https://www.usg.world/privacy
This is the most popular choice, offering limited liability to its shareholders, meaning their assets are protected https://www.usg.world/market-research-services
Flemish University of Brussels features our director as one of its most successful alumni https://www.usg.world/post/starting-business-with-china-corporate-income-tax
Business support beyond starting https://www.usg.world/post/incorporation-in-china-licensing
Creative Smart Initiative SME Development Fund SME Export Marketing Fund SME Loan Guarantee Scheme https://www.usg.world/company-formation-services
Карбонизаторы
(JosephMit, 18. 10. 2025 15:17)
ТАУРАС-ФЕНИКС https://zittel.ru/vino/37-oborudovanie/117-surguch-semiauto.html
Габариты ШхВхГ https://zittel.ru/ppv.html
E-mail: Адрес электронной почты защищен от спам-ботов https://zittel.ru/parovye-kotly.html
Для просмотра адреса в вашем браузере должен быть включен Javascript https://zittel.ru/proizvodstvo-myuzle.html
E-mail: Адрес электронной почты защищен от спам-ботов https://zittel.ru/news/106-aftersimei2011.html
Для просмотра адреса в вашем браузере должен быть включен Javascript https://zittel.ru/oborudovanie/37-oborudovanie/171-poluavtomat-naneseniya-surgucha-model-wax-2-italiya.html
Адрес электронной почты защищен от спам-ботов https://zittel.ru/news/101-afterinterpack.html
Для просмотра адреса в вашем браузере должен быть включен Javascript https://zittel.ru/oborudovanie/37-oborudovanie/165-opolaskivatel-butylok-poggio-italiya-s-elektronnym-upravleniem-podachi-zhidkosti-model-de.html
Директор — Молчанов Максим Викторович https://zittel.ru/news/245-zhdem-vas-na-stende-makro-labelling-na-vystavke-drinktec-2107.html
0 https://zittel.ru/oborudovanie/37-oborudovanie/119-modulo-packlab-italia.html
71 x 1 https://zittel.ru/oborudovanie/37-oborudovanie/170-poluavtomat-naneseniya-surgucha-model-wax-1-italiya.html
72 x 0 https://zittel.ru/proizvodstvo-myuzle.html
59 https://zittel.ru/oborudovanie/37-oborudovanie/168-brakerazh-dlya-tsvetnoj-butylki-poggio-italiya-model-lumi.html
Сервис
(MathewVaG, 18. 10. 2025 1:20)Сервис в реальном времени отслеживает курсы десятков обменных пунктов Мониторинг обменников
minecraft bedrock edition
(minecraft_dama, 18. 10. 2025 0:23)This aspect introduces an element of customization helping players to fine-tune their gaming experiences. shader mcpe https://minecraftbedrock-apk.com/textures-minecraft-pe/shaders/
Best the best database for data leaks
(SteveBot, 14. 10. 2025 23:57)
BreachDatabase – Find what google can’t find
Great in data leak: With over 20 billion collected passwords
Super fast search speed: Allows easy and super fast search of any user or domain.
Many options for buy, many discout. Just 2$ to experience all functions, Allows downloading clean data from your query.
Go to : https://BreachDatabase.net
уборка дома
(Richardlergo, 14. 10. 2025 16:59)Уборка домов в Санкт?Петербурге — в кратчайшие сроки, внимательно, с эко формулами. Нажимайте https://uborka-domov24spb.ru Акция для новых клиентов. Свяжитесь с нами — приезжаем по договорённости.
Premium Automated Trading Software
(aitredo, 10. 10. 2025 1:17)
Try to start earning with high profit automated trading software based on neural networks, with huge win-rate
https://aitredo.com
TG: @aitredo
WhatsApp: +972557245593
Email: sales@aitredo.com
Уборка после ремонта цена
(Jamesber, 6. 10. 2025 3:03)Санобработка в Санкт-Петербурге! Квартиры, Дома, Офисы. Надежный наведение порядка по приемлемым стоимости. Избавьтесь от хлопот! Забронируйте очистку немедленно! Кликайте https://kliningovaya-uborka-spb.ru - Клининг после ремонта СПб цена
sex-city
(Arthurteefe, 5. 10. 2025 20:53)https://sex-city.porn/ - Welcome to Sex City — your personal sanctuary of adult pleasure. The hottest, freshest 18+ content: videos, photos, stunning models. Turn any night into a true celebration of desire.
Customs broker in Russia
(flieple, 5. 10. 2025 8:33)
Customs clearance services for cars shipped from China to Russia (Vladivostok, Nakhodka, Vrangel bay, Kraskino, Grodekovo, PGT Pogranichny, Ussuriysk) for your buyer. We will help you deliver your car to any city in Russia! Professional services of a customs broker
https://golnk.ru/YX43k
Tel: +79644340397 (WhatsApp, WeChat, Telegram, VK)
WeChat ID: bosomykindenis
Email: vttautonhk@gmail.com
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62

Доставка
(LarryNeutH, 19. 10. 2025 14:05)